Stap 1: Breng een business coaching overeenkomst tot stand.Business coaching voor talentontwikkeling in het bedrijfsleven omvat actieve communicatie tussen de coach, de coachende deelnemer en de stakeholders. Daarom worden de voorwaarden van het coachingcontract, de overeenkomst en de richtlijnen vanaf het begin afgesproken. Op dit punt gebeuren twee dingen:
Stap 2: Bepaal de belangrijkste belanghebbenden.De belanghebbenden worden geïdentificeerd en er wordt duidelijke overeenstemming bereikt over de voortdurende ondersteuning van het coachingprogramma. De belangrijkste belanghebbenden kunnen afkomstig zijn van de afdeling Human Resources, het senior management, de directe manager van de deelnemer of de sponsor. Deze belanghebbenden zullen:
Stap 3: Verzamel beoordelingsgegevens en feedback.Het verzamelen van informatie omvat het verzamelen van feedback van de coachende deelnemer, sponsors, 360-graden data en prestatiebeoordelingen. Dit uitgebreide proces zal helpen bij het ontwerpen van een ontwikkelingsplan dat is aangepast aan die specifieke leidinggevende. Informatie wordt verzameld van:
Stap 4: Identificeer de doelstellingen van bedrijfscoaching.We identificeren de belangrijkste doelstellingen en specifieke prestatiedoelen voor de coachingrelatie. Er wordt een meetbaar actieplan opgesteld waarin de belangrijkste gedragingen worden geïdentificeerd die moeten worden veranderd en de specifieke metrieken worden geschetst die moeten worden bereikt. Het ontwerpen van doelstellingen en maatstaven in deze fase zorgt ervoor dat de voordelen duidelijk worden behaald en dat het rendement op de investering bekend is. Dit doen we door:
Stap 5: voer het actieplan uit.In deze fase implementeren we de benodigde acties en gedragsveranderingen zodat de gewenste resultaten worden behaald.
Stap 6: geef progressieve beoordeling en feedback.Maandelijks vindt een informele review van het coachingproces plaats. De coachende deelnemer komt samen met zijn / haar leidinggevende om:
Volledige informele beoordelingen vinden plaats tijdens de derde en zesde maand. Tijdens deze informele beoordelingen wordt feedback verzameld uit vervolggesprekken met de belangrijkste belanghebbenden om te bepalen welke veranderingen hebben plaatsgevonden en wat nog moet worden verbeterd. |
https://margreetjonker.nl/ |