Wat is een Why How What?Een Why, How, What wordt ook wel een Golden Circle genoemd en is bedacht door Simon Sinek. In een Ted Talk die meer dan 40 miljoen keer is bekeken legt hij uit hoe je als organisatie tot de kern of de missie van je bedrijf te komen. Alle handelingen, acties en communicatie die je doet komen daaruit voort. Het is erg verwant aan je merk identiteit of het DNA van je organisatie; waarom besta je? Hoe geef je dat bestaan vorm en waarmee voer je dat uit?
Belangrijke wetenswaardigheden over de Golden Circle zijn;Dat je denkt en redeneert vanuit de bestaansreden van je merk of organisatie Wat je communiceert en hoe je handelt komt voort uit je missie, oftewel je Why. Belangrijke merken en bedrijven hanteren deze werkwijze en ontwikkelen hun Golden Circle samen met een online marketing bureau. Wat kun je me een Golden Circle?De Golden Circle oftewel Why, How, What geven richting aan je organisatie en alle keuzes die je als bedrijf of merk maakt. Dus ook je complete marketing, online en offline.
Dus ga je een nieuwe website laten maken? Dan is het goed om de vormgeving en inhoud goed af te stemmen op je Why, How, What. Hoe maak je een Golden CircleJe kunt zelf en Golden Circle maken, en uiteindelijk moet je het sowieso zelf doen. Maar het is verstandig om je daarbij te laten begeleiden door een professionele organisatie zoals een ONline Marketing bureau. Niet alleen staan zij op enige objectieve afstand om kritische kanttekeningen te plaatsen bij jouw eigen antwoorden op de vragen die je jezelf moet stellen bij het ontwikkelen van een Golden Circle. Maar tevens kunnen zij je de juiste begeleiding bieden en hebben zij de ervaring die je langs de veel voorkomende valkuilen leidt bij het invullen van jou Why, How, What.
|