Bedrijventrefpunt
Image default
Internet marketing

Hoe leer je jezelf alles over ‘wat is SEO?

Het is een feit van leren dat alle onderwijs zelfstudie is. Hoewel anderen het leren kunnen vergemakkelijken, kan niemand je iets leren – ze kunnen je alleen inspireren om jezelf te onderwijzen. Dat betekent dat als je zoekmachineoptimalisatie (SEO) wilt leren, je het heft in eigen handen moet nemen.

Wat is SEO? Lees hier alle informatie in een notendop. 

Nadat ik de afgelopen 15 jaar een SEO-bedrijf had gerund, moest ik mezelf trainen in alles wat ik weet. Toen ik op de universiteit zat, waren er geen lessen in digitale marketing. Tegenwoordig zijn die er, maar tenzij je al een student bent, is het waarschijnlijk onpraktisch voor je om terug naar school te gaan. Zelfs als je op school zit, kun je er niet op vertrouwen dat een klas je alles leert wat je moet weten. Lessen kunnen een geweldige introductie zijn tot digitale marketing, maar als je goed genoeg wilt worden om echt SEO-werk gedaan te krijgen, bereid je dan voor op wat buitenschoolse activiteiten. Als ik vandaag helemaal opnieuw zou beginnen en een SEO-expert zou willen worden, of gewoon gevaarlijk genoeg om te weten of mijn SEO-bedrijf goed werk levert, dan zou ik mezelf SEO leren.

SEO voor beginners

Er is geen betere bron die ik heb gevonden als startpunt om SEO te leren dan The Beginner’s Guide to SEO van Moz. Het is gratis en het begint met het beantwoorden van de meest elementaire vragen zoals “Wat is SEO?” Lees de hele gids één keer en u weet meer dan de mensen die u elke dag die spam-SEO-e-mails sturen. Lees het twee keer en je weet meer dan veel van de zogenaamde SEO-experts. Als je maar de tijd hebt om één ding te doen om SEO te leren, dan is het lezen van de Moz-gids het wel.

Vaak verwaarloosd door iemands SEO-opleiding is een fundamenteel begrip van zoekmachines en hun bedrijfsmodel. Veel SEO-professionals richten zich op de korte termijn actie boven de SEO-tactieken van het resultaat. Ze vragen: “Als ik deze wijziging aan een website aanbreng, wat gebeurt er dan?” Dat is belangrijk, maar het bepalen van een SEO-strategie voor de lange termijn vereist een antwoord op deze vragen:

Hoe verdienen zoekmachines geld?

Welke doelen hebben eigenaren van zoekmachines naast geld verdienen?

Wat is de toekomst van zoeken?

Om deze vragen te beantwoorden, moet u de geschiedenis van zoeken kennen, wat betekent dat u de geschiedenis van Google . Gelukkig zijn er enkele uitstekende boeken die je kunt lezen. Enkele van de beste zijn

  • In The Plex: hoe Google denkt, werkt en ons leven vormgeeft door Stephen Levy

  • Het Google-verhaal: voor de 10e verjaardag van Google door David A. Vise

  • Hoe Google werkt door Eric Schmidt en Jonathan Rosenburg

  • De zoektocht: hoe Google en zijn rivalen de bedrijfsregels herschreven en onze cultuur transformeerden door John Battelle

  • Ik voel me gelukkig: de bekentenissen van Google-medewerker nummer 59 door Douglas Edwards

  • Wat zou Google doen?: Reverse-engineering het snelst groeiende bedrijf in de geschiedenis van de wereld door Jeff Jarvis

Wil je liever een SEO-cursus volgen van Ralf? Dat kan! Klik hier. 

https://ralfvanveen.com/