Linkbuilding is een term waar de meeste (internet) ondernemers van gehoord hebben. In het verleden is het gebruik ervan als een snelle manier om hogere zoekresultaten te krijgen, nu een belangrijk onderdeel geworden van het plan voor zoekmachineoptimalisatie. Nee, duizenden verzoeken om softwarepakketten en het uitwisselen van links hebben het bouwen van links niet veel eenvoudiger gemaakt. Backlinks zijn echter een belangrijke factor in algoritmen van zoekmachines. Met deze techniek kunt u als ondernemer snel en veilig aan de slag! Offline relatie? Online waarde! De meeste ondernemers zijn bewuste of onbewuste internetmensen. Denk maar aan uw relatie met accountants, webontwikkelaars of belangrijke klanten of leveranciers. Al deze relaties hebben persoonlijke of zakelijke banden met u of uw bedrijf. Hoewel deze relaties offline duidelijk zichtbaar zijn, zijn ze vaak verborgen voor zoekmachines. Net als u hebben de meeste relaties een website. Het aanbevelen van links op hun website is meestal veel gemakkelijker dan het krijgen van links van mensen die u niet kent. Meestal is het gewoon vragen! Leg uit hoe waardevol de link voor u is Voor veel bedrijven is het verkrijgen van een koppelingsverzoek van een klant of partner ‘nieuw’. Uw accountant of leverancier heeft weinig kans om te begrijpen hoe Google vandaag werkt. U kunt bijvoorbeeld zeggen dat u de online zichtbaarheid vergroot en het is handig om aanbevelingen te doen via hun website. Interpersoonlijke relaties gaan over vertrouwen, dus om eerlijk te zijn, kun je hier het beste een verschil maken. Op zoek naar een win-win situatie U wilt een logisch verzoek doen De vraag “U wilt mijn link plaatsen” is niet geheel gemotiveerd. U kunt beter vragen of u uw website in uw portfolio mag vermelden. U kunt de nadruk leggen op “overtuig meer klanten” of “update”, dit zijn immers hun succeskeuzes. U kunt ook casestudy’s verstrekken of deze op uw website vermelden. Creatief! Bereid uw verzoek voor Veel bedrijven beheren hun websites niet zelf, maar sturen uw verzoeken rechtstreeks door naar hun webmasters. Daarom is één voorstel niet voldoende. Je moet vermelden in welke context de link geplaatst kan worden, op welke pagina de link gemaakt moet worden en welke tekst / afbeeldingen gebruikt kunnen worden. Doe een wanhopig verzoek Niet alle websites bieden ruimte voor vermelding aan externe partijen. Als u geen redelijke locatie voor uw lijst vindt, heeft het meestal geen zin om dit onderwerp te stellen. Vooral voor grote partijen is het meestal heel bewust om ervoor te kiezen dit soort pagina’s niet op te nemen. Aan de andere kant kan uw accountant u soms het idee geven om nieuwe onderdelen op hun website toe te voegen. Accepteer persoonlijk “Nee” Hoe goed een relatie ook is, je zult het waarschijnlijk niet horen. U hoeft niets te zeggen over uw zakelijke of persoonlijke relatie! Meestal is er op de website geen ruimte om zo’n lijst op te sommen, anders kost het de ander te veel energie. Daarnaast hebben sommige bedrijven niet altijd iemand die hun website kan aanpassen of er veel geld voor kan betalen. In dit geval moet u de reden voor afwijzing achterhalen voordat u het probeert!
https://www.webdeveloper.today/2022/12/time-out-publishing-large-site-into.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
