Online marketing

Online marketing is steeds belangrijker aan het worden. Zeker nu door de coronapandemie is de online aandacht heel erg belangrijk. Mensen komen niet meer veel buiten en zijn dus minder onderweg waardoor ze dus ook minder reclames onderweg zien. Reclames op televisie, radio, in de krant en op internet worden dus steeds meer bekeken. Overigens is het zo dat jongeren bijna alleen nog maar online zitten en niet meer veel naar de tv kijken. De radio en de krant is voor jongeren dan ook een echte no-go. Voor bedrijven die zich richten op de jongere generaties is het dan ook van belang dat je ervoor zorgt dat je ze ook bereiken kunt op de plekken waar zij zich bevinden. Het voordeel van de sociale mediakanalen waar de jongeren zich bevinden is dat je heel gericht kunt zoeken naar jouw doelgroep. Je kunt jouw advertentie budget dan heel precies inzetten. Zo zul je ook de juiste mensen bereiken. Dit wordt dan ook socialmediamarketing genoemd.

E-mailmarketing

Naast socialmediamarketing kun je er ook voor kiezen om in te zetten op e-mailmarketing. Met e-mailmarketing kun je namelijk maandelijks een nieuwsbrief email versturen. In de nieuwsbrief email zet je dan verschillende stukjes tekst die interessant zijn voor je klanten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan acties of speciale kortingen. Natuurlijk kun je hierin ook de nieuwste collectie van kleding aankondigen. Zo zorg je ervoor dat je vaste klanten precies weten wat er speelt. Vervolgens kun je dan ook meten wat er vanuit die nieuwsbrief mails op de website terecht komt via linkjes. Daarbij kun je dan ook meten wie er dan uiteindelijk vanuit deze mails ook een aankoop doet op jouw website. Zo kun je dan ook achteraf precies zien hoeveel geld het heeft opgeleverd en dat dan vergelijken met hetgeen het heeft gekost.

SEA

Naast deze vormen van marketing kun je er ook voor kiezen om in te zetten op zoekmachine marketing. Dit wordt ook wel SEA genoemd. Via deze vorm van marketing zorg je er namelijk voor dat je advertenties online zet op een zoekmachines gekoppeld aan een locatie en volume of aan bepaalde zoekwoorden. Dit zorgt er dan voor dat jouw bedrijf nog sneller wordt gevonden wanneer mensen bijvoorbeeld zoeken op “schoenen Maastricht”.

https://web-wings.nl/wat-maakt-e-mail-marketing-zo-bijzonder/