Bedrijventrefpunt
Image default
Bedrijven

Google Ads bureau of een Google Ads freelancer?

Je bedrijf staat en nu wil je dat iedereen van jou bedrijf weet. Dan zijn er verschillende manieren om jouw bedrijf kenbaar te maken. Al snel kom je uit om Google Ads in te zetten. Je hebt net een Google Ads account aangemaakt en vervolgens wil je een campagne opzetten. Al snel kom je erachter dat dit toch niet zo eenvoudig is en je wilt dit uitbesteden. Maar schakel je dan een Google Ads bureau in of kies je juist voor een specialist of freelancer?

Je kiest er dus voor om al jouw campagnes uit te besteden, Nu komt het volgende probleem, kies je voor een bureau of een freelancer? Voor beide opties is er heel veel keus. En beide opties zijn ook een goede keus. Maar wat zijn nu de grote verschillen tussen een bureau en een specialist?

Google Ads uitbesteden aan een bureau

Veel bedrijven kiezen ervoor om Google Ads uit te besteden aan een online marketing bureau. Meestal kiest men voor een bureau, omdat je dan vaak alle online marketing bij één bedrijf weg legt en dat er meerdere mensen jouw account beheren. Maar je kan ook kiezen voor een Google Ads bureau. Hieronder een opsomming van de voor- en nadelen van een bureau

Voordelen

  • Veel kennis in huis
  • Snel kunnen opschalen
  • Vaak meer dan alleen Google Ads
  • Sparring onderling

Nadelen

  • Een starter kan met jouw campagnes aan de slag, wat niet altijd het beste is
  • Hoog uurtarief

Google Ads uitbesteden aan een specialist

Naast een online marketing bureau kan je ook een Google Ads specialist inschakelen voor Google Ads. De belangrijkste om een freelancer in te schakelen is meestal omdat met een echte specialist wilt hebben die hier mee aan de slag kan gaan.

Voordelen

  • Nauw contact
  • Heeft meestal jaren ervaring
  • Uurtarief is vaak iets voordeliger dan bij een bureau

Nadelen

  • Bij uitbreiding naar andere kanalen, moet je vaak een andere freelancer inschakelen.
  • Vol=vol, dat wil zeggen dat er niet altijd ruimte is voor opschaling

Conclusie

Het blijft een gevoels- en vertrouwenskwestie. Zowel en bureau als een freelancer heeft zo zijn voor- en nadelen. Ga daarom altijd in gesprek met meerdere bureaus en freelancers en kijk ook naar de trackrecord.

https://adoptimizr.nl/