Bedrijventrefpunt

ICT toegevoegde waarde?

Tegenwoordig kan haast geen een bedrijf meer zonder ICT. Vroeger gebeurde alle handelingen nog met pen en papier. Dit kost natuurlijk heel veel tijd. Het werken met ICT brengt grote voordelen met zich mee. Maar helaas treden er ook vaak vele problemen op. De vraag is dan, is het voor een bedrijf een positieve toevoeging om ICT te gebruiken of juist negatief.

Zoals eerder gezegd zorgt het werken met computers ervoor dat taken veel sneller volbracht kunnen worden, omdat het niet meer lettertje voor lettertje opgeschreven hoeft te worden. Een ander voordeel van het gebruik van ICT is dat documenten gemakkelijk opgeslagen en bewaard kunnen worden. Dikke mappen met uitgeprinte documenten zijn verleden zijn. Ook kunnen deze documenten heel gemakkelijk gedeeld worden met collega’s via mail of een gedeelde cloud werkplek. Dit alles is ook nog eens heel goed beveiligd tegen hackers.

Problemen die vaak optreden bij het gebruik van ICT zijn storingen. Bijvoorbeeld als de Wifi verbinding ineens niet meer werkt. Of de telefoon er uit ligt. Hierdoor kan vaak voor een aantal uur helemaal geen werk meer worden uitgevoerd. Maar gelukkig zijn er genoeg bedrijven die het vaak voor elkaar krijgen om de storingen zo snel mogelijk op te lossen.

Ook is het lastig voor de mensen die niet zijn opgegroeid met al deze ontwikkelingen. Voor hun is het lastig te begrijpen hoe al deze online tools werken. Werkgevers zouden aan deze mensen ICT advies kunnen bieden. Hierbij krijgen ze uitleg over hoe ze alles moeten gebruiken.

Als laatste kunnen is het door al deze ontwikkelingen voor bedrijven makkelijker om meer klanten voor zich te winnen door het gebruik van social media. Het is handig om hier reclame op te maken en zo bereik je veel mensen, omdat iedereen er gebruik van maakt.

Oftewel het is voor een bedrijf zeker toegevoegde waarde om gebruikt te maken van ICT, omdat voor de meeste nadelen wel een oplossing te vinden is.

 

http://www.danteck.nl