De geschiedenis van Renault start in 1898. Daarmee is het een van de oudste automerken. Een verhaal van grote successen maar ook serieuze tegenvallers. Iconische ModellenRenault 4Tussen de twee wereldoorlogen breidt Renault het aanbod uit met kleine, relatief betaalbare auto’s, middenklassers en topmodellen die vooral als taxi’s worden ingezet. Renault ontwikkelt tijdens de oorlog de 4CV. Hij wordt in 1948 op het autosalon van Parijs gelanceerd. Bij de 4CV steekt de motor achterin en hij is voorwiel aangedreven. Hij heeft een opmerkelijk goed veercomfort en is de eerste auto met een heuse laadklep in plaats van een klassiek kofferdeksel. De laadvloer is bovendien vlak en er is geen laaddrempel. Legendarische R16In 1965 lanceert Renault één van zijn meest legendarische modellen ooit: de R16. Deze middenklasser met voorwielaandrijving wordt ook wel eens ‘La DS des pauvres’ genoemd. Hij heeft een uitstekend veercomfort, uitstekende wegligging en een laadklep in plaats van een kofferklep. Schakelen gebeurt via een hendel op de stuurkolom. Er worden bijna twee miljoen exemplaren gebouwd. De Renault 5De in 1972 geïntroduceerde Renault 5 is de eerste auto met kunststofbumpers. Hij groeit uit tot een enorm succes. Technisch is hij nauw verwant met de Renault 4. EspaceDe eerste Espace is een ontwerp van Matra, toen nog in handen van PSA (Peugeot-Citroën). Peugeot heeft geen belangstelling voor het concept en verkoopt Matra aan Renault die er wel interesse in heeft. In het begin is het succes beperkt, maar dat verandert na de eerste productiejaren. De Espace groeit uit tot een begrip. In 2015 lanceert Renault een compleet nieuwe versie van de Espace. Modellen van nuDe 3 populairste Renault-modellen zijn de Twingo, Clio en Captur. Via Renault Private Lease zijn ze alle drie voordelig te rijden voor een vast bedrag per maand. TwingoIn de jaren 90 gaat de eerste Renault Twingo in productie. Een kleine, schattige wagen die ‘twist’, ‘swingt’ en ‘tangoot’. Hij was bedoeld als de opvolger van de beroemde R4. Van de compacte stadsauto zijn inmiddels 4 miljoen exemplaren verkocht. Gedurende zijn productieperiode kreeg de eerste Twingo Renault drie make-overs, maar het design werd daarbij niet ingrijpend aangepast. De volgende generaties werden sneller geïntroduceerd en verschenen in 2007 en 2014. Een belangrijke wijziging ten opzichte van de eerste generatie is dat de motor naar de achterkant is verplaatst. Daarnaast is de in 2014 uitgekomen Renault Twingo opmerkelijk genoeg kleiner dan de voorgaande uitvoering. Zijn ronde koplampen begroeten de voorbijganger met een lach en de auto heeft dan vrolijk en ondeugend imago. Renault Twingo Private Lease behoort tot de voordeligste manieren om auto te rijden. ClioRenault Clio is een compacte hatchback die in 1990/1991 is geïntroduceerd als de vervanger van de populaire Renault 5. De Clio staat bekend als een zuinige auto. De Clio begon als een populaire stadsauto, maar werd in de loop der jaren steeds groter, ruimer en veiliger. Zowel in 1991 als in 2006 won de Clio de prijs ‘Auto van het Jaar’. Het nieuwste model van de Renault Clio verschilt met voorgaande generaties in meerdere opzichten. De Clio beschikt tegenwoordig over geïntegreerde technologieën in de vorm van rijhulpsystemen. De Renault Clio heeft zowel qua design als interieur en toepassing van technologieën de nodige veranderingen ondergaan. De stoelen zijn ergonomisch gevormd en bieden meer comfort dan ooit. Als het donker wordt, gaat het licht van de koplampen automatisch aan en mocht het regenen dan doen de ruitenwissers vanzelf hun werk. Met betrekking tot de veiligheid zijn er eveneens verbeteringen doorgevoerd ten aanzien van voorgaande modellen. Renault Clio Private Lease is aantrekkelijk voor iedereen die een voordelig en zorgeloos een nieuwe Clio wil rijden. CapturDe Renault Captur is een compacte 5-deurs crossover. De wagen is een kruising tussen een MPV en een SUV. De wagen is technisch verwant aan zijn broertje Renault Clio. De eerste Renault Captur verschijnt in januari 2013. De Captur is een van de best verkopende modellen in zijn segment. Vooral in Nederland houden we van het speelse design en de hogere zit. Ook Renault Captur Private Lease is populair. In 2019 lanceerde Renault de 2e generatie van de Captur, die groter is dan het vorige model. De nieuwe Renault Captur is gespierder, stoerder en volwassener. Het design is verder niet heel veel veranderd, maar door de langere wielbasis is er meer ruimte. Opvallend zijn de slanke achterlichten. Elektrisch LeasenElektrisch leasen is met een opmars bezig. Als eerste in de zakelijk markt. Hierbij speelde het belastingvoordeel een grote rol. Maar nu groeit de de populariteit van de Private Lease Elektrische Auto ook snel onder particulieren. Mede door een subsidieregeling is het niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de portemonnee.
|
https://leaseauto.nl/private-lease/renault/ |