Bedrijventrefpunt
Image default
Marketing

Waar bestaat een huisstijl eigenlijk uit?

Een huisstijl kies je om herkent te worden door klanten, om representatief voor de dag te komen en uiteindelijk professionaliteit uit te stralen. Bij een huisstijl gaat het er echt om dat het logo bij de rest van alle onderdelen past. Een huisstijl kan daarom bestaan uit een visitekaartje, briefpapier maar ook de website.

Wil je ook een huisstijl laten ontwerpen? Voor jou als bedrijf is een huisstijl belangrijker dan je nu misschien wel denkt. Je bent herkenbaar voor klanten en hebt een professionele uitstraling. Maar een huisstijl kan uit veel verschillende elementen bestaan, hieronder lees je er meer over.

Een prachtig logo

Het logo is natuurlijk een prominent onderdeel binnen een huisstijl. Waarbij het logo bepalend is voor de keuzes die je maakt en manier waarop de huisstijl ingezet kan worden. Voor het maken of gebruiken van je logo in een huisstijl is dus inzicht nodig in de manier waarop deze getoond zal worden op verschillende manieren. Zowel het formaat van de huisstijl als de lettertype en manier waarop hij geplaatst is bepalen of de huisstijl een succes of niet is. Inspiratie opdoen voor jouw huisstijl of logo? Via deze link vind je allerlei voorbeelden van logo en huisstijl ontwerpen door LogoSnel. Dit bedrijf is al jaren specialist op dit gebied.

Mooie visitekaartjes

Ook visitekaartjes maken zowel deel uit van een huisstijl als moeten er van voorzien worden. Het is bijvoorbeeld goed om de kleur van visitekaartjes herkenbaar te maken, deze van je logo te voorzien en als het even kan ook elementen die op je website, briefpapier of correspondentie terugkomen. Je kunt visitekaartjes daarbij zo persoonlijk maken als je zelf wil.

Waar visitekaartjes voorgaand altijd een standaard maat hadden kun je er nu voor kiezen om ook een andere maat te hanteren. Zo valt je visitekaartje nog meer op! Maar zorg er wel voor dat deze opgeborgen kan worden, veel bedrijven hebben namelijk een map waarin de visitekaartjes worden opgeborgen, daar wil je absoluut tussen passen.

Passende kleuren

De kleuren die je kiest overal terug laten komen, soms op subtiele wijze en andere keren weer heel nadrukkelijk. Het is de manier om voor herkenbaarheid te zorgen. Het leuke van kleuren is dat je deze op elk moment in de huisstijl kan laten terugkomen, waarbij je wel rekening moet houden met de kosten voor het printen of dat sommige mensen kleuren of tekst in kleuren niet goed kunnen zien en dus het ook nadelen kan hebben.

De juiste mix is dan ook de beste oplossing. Zo is het ook slim om teksten zelf neutraal te houden, waardoor kleuren niet in de weg staan.

Herkenbare correspondentie

In brieven voor het logo, bepaald lettertype en kleuren kiezen zorgt voor een verzorgde en vooral ook professionele uitstraling. Het maakt je bedrijfscorrespondentie representatief. Waarbij goed moet worden nagedacht dat de huisstijl niet te veel ruimte in neemt. Waardoor er meer papier nodig is, zeker in deze tijd is dat essentieel! Want we zijn allemaal aan het verduurzamen.

Let er ook op dat de huisstijl zowel fysiek als digitaal mogelijk is. Omdat steeds meer correspondentie digitaal verloopt, bijvoorbeeld via e-mail. Een e-mailhandtekening in de huisstijl is dan ook echt de moeite waard.

 

https://logosnel.nl/huisstijl-laten-ontwerpen/