Een trefpunt voor ondernemers, hoe zit dat precies?

Als beginnend ondernemer start je vaak met de werkzaamheden vanuit huis uit te voeren. Na verloop van tijd begint het verlangen naar een eigen kantoorruimte buitenshuis te groeien. Als (semi) beginnend ondernemer is het echter lastig om meteen een kantoorruimte of kantoorpand te kopen. Een ruimte huren biedt dan uitkomst! Wil je ook afleiding van andere ondernemers? Dan is een trefpunt voor ondernemers de ideale oplossing! Samen met andere ondernemers huur je een kantoorruimte of werkplek onder één dak. Maar hoe zit dat eigenlijk precies? En waar moet je op letten bij het uitzoeken van een geschikt trefpunt? We leggen het je graag uit!

Met meerdere ondernemers onder één dak

Een trefpunt waar bedrijven samenkomen wordt ook wel een bedrijfsverzamelgebouw genoemd. Je zit als het ware met meerdere ondernemers gevestigd onder één dak. Vaak vind je deze constructie in business centers. Qua invulling van de ruimte kan het per kantoorpand verschillen. Zo zijn er bedrijfsverzamelgebouwen waarbij je als ondernemer een eigen kantoorruimte kunt huren, maar er zijn ook panden waarbij er geen losse ruimtes aanwezig zijn. Hier kun je als het ware een flexibele werkplek huren. Het fijne aan een trefpunt voor ondernemers is dat het je afleiding biedt. Tegelijkertijd heb je ook de mogelijkheid om jouw netwerk uit te breiden. Wellicht dat er huurders zijn die in dezelfde branche als jou werken. Op zo’n moment kunnen jullie elkaar versterken door met een frisse blik naar ieders werk te kijken.

De faciliteiten van een kantoor

Het fijne aan een trefpunt voor ondernemers is het feit dat je gebruik maakt van de faciliteiten van een kantoor. Je krijgt dus niet alleen een werkplek, er zijn ook allerlei faciliteiten geregeld. Hierbij kun je denken aan voorzieningen zoals een printer, internet, koffie/thee, een kitchenette en dergelijke. Deze faciliteiten zitten in de huur inbegrepen en je maakt hier gezamenlijk gebruik van. Een externe werkplek biedt dan ook een hoop voordelen! Maar waar let je eigenlijk op bij de zoektocht naar een geschikte werkplek? Ook dat leggen we je graag uit.

Waar je op moet letten

Het eerste waar je rekening mee moet houden is het budget. Hoeveel geld kun je per maand missen voor de huur? Vervolgens maak je de afweging of je een flexibele werkplek wilt huren of echt een eigen kantoorruimte. Op basis van het budget en de keuze voor de soort ruimte kan de zoektocht beginnen. Kijk of er een business center bij jou in de buurt zit. Een werkplek huren bij jou in de buurt scheelt je namelijk een hoop reistijd! Kijk ook of er voldoende parkeermogelijkheden zijn en of het pand goed te bereiken is voor klanten.  

Succes!

We hopen dat je iets gehad hebt aan de tips en uitleg in dit artikel en wensen jou veel succes bij het zoeken naar een geschikte werkruimte.