Als ZZP’er heb je er vast en zeker al vaker van gehoord: de urenregistratie ZZP. Maar wat wordt hier eigenlijk precies mee bedoeld? Eigenlijk is het heel makkelijk. Een urenregistratie is precies wat het woord al zegt, een registratie van je uren. Je schrijft op precies hoeveel tijd je kwijt bent aan een opdracht. Je kan dit in een Excel bestand doen, of je kan een online urenregistratie bijhouden. Hiervoor moet je even kijken wat voor jou het makkelijkste is. Er zijn verschillende hulpmiddelen hiervoor te vinden, misschien kan je hier gebruik van maken als je er wat moeite mee hebt. Als je al je tijden opschrijft, weet je aan het einde van de opdracht precies hoeveel uur je besteedt hebt aan de klant. Dit kan je vervolgens doorberekenen naar hem of haar.
Waarom een urenregistratie ZZP bijhouden?Je kent het alom bekende gezegde vast wel: meten is weten. En dat geldt zeker voor een urenregistratie. Het kan namelijk zijn dat je klant vraagt om een bewijs dat je daadwerkelijk zo veel uur hebt besteed aan zijn opdracht. Heb je niks opgeschreven? Dan kan je ook niks bewijzen. En daarom is het erg belangrijk dat je alles nauwkeurig bijhoudt. Vooral voor een ZZP’er is dit erg belangrijk omdat zij veelal op uurbasis werken. Dus om misverstanden te voorkomen, start vandaag nog met je urenregistratie ZZP.
Belang urenregistratie ZZPRuim 60% van de ondernemers heeft zijn urenregistratie niet goed op orde is gebleken uit een onderzoek. Dit kan grote gevolgen hebben. Want je kan hierdoor veel inkomsten mislopen. Als ZZP’er moet je namelijk aan kunnen tonen hoeveel tijd je aan de opdracht besteed uit. Maak dus een mooi overzicht en je ziet aan het eind van de opdracht in een oogopslag hoeveel tijd de opdracht heeft gekost. Dit kun je vervolgens doorberekenen naar je klant. |
https://keeping.nl/urenregistratie-zzp |