Bedrijventrefpunt
Zakelijk

Wat is PLUTO voor lifecycle management tool?

Een bedrijf of organisatie kan veel tijd en geld kwijt zijn aan het verzorgen van elektronische apparaten. Om tijd en geld te besparen is Lifecycle management in het leven geroepen. Er zijn verschillende IT partijen die deze dienst aanbieden om het voor bedrijven allemaal wat makkelijker te maken. Deze IT partijen hebben de professionals en de tools om dit IT lifecycle management zo goed mogelijk uit te voeren voor verschillende bedrijven. Een tijdrovend proces voor bedrijven kan dus opgelost worden door deze IT partijen, maar welke tool gebruiken deze bedrijven eigenlijk? Een voorbeeld van een tool die wordt gebruikt is de PLUTO tool. Deze tool wordt verder in dit artikel toegelicht. Hier wordt uitgelegd wat het voor tool is en wat voor voordelen het met zich mee brengt.

Wat is PLUTO voor een tool?

PLUTO staat voor PLannings- en Uitrol ToOl en is een online slimme lifcycle mangaement tool. Deze tool ondersteunt de gehele lifecycle van een bedrijf. Denk hierbij aan het gebruik van laptops, computers en smartphones. Deze tool geeft automatische notificaties, planningen, mails en handleidingen om de communicatie en planning eenvoudig en snel te houden.

PLUTO onderdelen

De PLUTO tool bestaat uit zes verschillende onderdelen namelijk, inventarisatie, procurement, planning, uitrol en migratie, rapportage en tevredenheidsmeting. Bij de inventarisatie wordt gekeken naar wat welke werknemer voor apparaten in gebruik heeft. Ook hierbij wordt de locatie, afdeling en kamernummer in kaart gebracht. Het klantportaal houdt in dat het proces van aanvragen, bestellen en registreren van nieuwe apparaten is geautomatiseerd. De planning van de PLUTO tool houdt in dat elke gebruiker een uitnodiging krijgt voor het inplannen van een afspraak voor het vervangen, uitbreiden, updaten of repareren van de apparaten in bezit. Uitrol en migratie houdt in dat alle wijzigingen worden vastgelegd doormiddel van een bon en serienummers. Het onderdeel rapportage geeft u een duidelijk beeld van wat de status is van de werkzaamheden. Hoe lang duren bepaalde werkzaamheden, hoe verlopen de afspraken en in hoeverre is de uitrol gevorderd bijvoorbeeld. Als laatste is er ook nog een tevredenheidsmeting. Hier wordt een meting gedaan bij werknemers en bij u om te kijken hoe de dienstverlening geoptimaliseerd kan worden. Doormiddel van feedback zullen de andere onderdelen in de toekomst misschien nog beter verlopen.

Belangrijke voordelen

Deze tool zorgt voor bepaalde voordelen voor uw bedrijf. Ten eerste zorgt deze tool ervoor dat uw IT-medewerkers een stuk minder inspanning hoeven te leveren om de IT goed te laten verlopen. Ten tweede zorgt deze tool ervoor dat alles effectief gaat en kostenbesparend is. Een ander voordeel is daarbij ook nog dat u Real-time inzicht hebt op de voortgang en status van de werkzaamheden op IT gebied. Met deze status en werkzaamheden krijgt u met deze tool ook een uitgebreide rapportage over alles wat is gebeurd in de afgelopen periode. Er wordt als laatste ook nog gezegd dat deze tool ervoor gemaakt is met de customer journey in het achterhoofd. De customer journey betekent dat er rekening wordt gehouden met het pad dat een consument aflegt om tot bepaalde doelen te komen. Elke stap die iemand maakt wordt vastgelegd.

Gerelateerde artikelen

Recyclebare verpakkingen

Alles over Nederlandse trustkantoren

Onenine: Technische Vacatures