Bedrijventrefpunt
Image default
Dienstverlening

Adverteren op Google met de kennis van een SEA specialist

Zou u al weten wat SEA is? Ga dan naar de volgende alinea. Mocht je nog geen idee hebben wat SEA is, dan is het eerste wat ik je nu ga uitleggen over SEA precies dat: Wat je kunt met advertenties in Google is snel veel inkomsten genereren. Je kunt het bij een online marketing bureau laten doen En dat is geweldig, want zo kan uw bedrijf snel groeien.

Maar SEA is niet alleen een tool die u kan helpen snel te groeien, het heeft ook enkele andere voordelen. Zo kost SEA bijvoorbeeld minder geld per klik dan Google AdWords doet. Dat kan interessant zijn voor kleine bedrijven die net beginnen met hun bedrijf en SEA willen uitproberen alvorens te adverteren op Google Adwords. Tussen haakjes: Als je al een Adwords account hebt, worden SEA advertenties automatisch aan dit account toegevoegd. Nuttige informatie over SEA vindt u hier.

Dus laten we nu beginnen met de basisprincipes van SEA: Wat kan het voor je doen? Laat me eerst uitleggen wat het niet is: SEO (Search Engine Optimization). Volgens experts in digitalemarketing, SEA en SEO mogen nooit worden verward. Het staat voor trefwoorden. De SEA-specialist onderzoekt de belangrijkste trefwoorden waarop u zich moet richten om zoveel mogelijk inkomsten uit advertenties te genereren.

Omdat het veel verschillende strategieën en inspanningen omvat, kunt u uw SEA-activiteiten bovendien altijd controleren via uw eigen SEA-dashboard. Met andere woorden: Je weet altijd wat er aan de hand is met je SEA strategie. Maar wacht… er is meer!

Met advertenties kunt u binnen enkele minuten een advertentie aanmaken en kost slechts een klein bedrag per klik, mits goed uitgevoerd door een professionele SEA-specialist die precies weet hoe u voor zo min mogelijk geld zo veel mogelijk kliks krijgt. Daarnaast heeft het ook de volgende positieve effecten op SEO: Voorzo kan SEA u helpen uw ranking weer naar boven te krijgen.

Ervoor zorgen dat de ad geoptimaliseerd is heeft veel voordelen voor SEO. SEA en SEO zijn de perfecte combinatie omdat het helpt uw site weer zichtbaar te maken in Google door zich te ontdoen van de vele sancties als gevolg van een slechte ranking. Daarom is het altijd het beste om een SEA specialist in te huren die precies weet hoe het werkt zodat hij/zij uw het strategie kan optimaliseren voor betere resultaten.

De volgende stap na het inhuren van een professionele advertenties specialist is ervoor zorgen dat je weet wat voor zoekwoorden je moet gebruiken om zoveel mogelijk klanten te bereiken die geïnteresseerd zullen zijn in jouw product of dienst. Hoe werkt Het? Het eerste wat de specialist moet doen is zoeken naar zoekwoorden die overeenkomen metwaar u naar op zoek bent. Bij SEA draait alles om zoekwoorden, dus dit moet een van de belangrijkste aandachtspunten van uw SEA-specialist zijn.

Na het vinden van deze zoekwoorden, zetten SEA specialisten ze in de advertentie zodat deze in Google verschijnt wanneer iemand deze zoektermen intypt. Het is een geweldige manier om te adverteren omdat SEA-advertenties bovenaan verschijnen en ze maar heel weinig geld kosten (in vergelijking met Adwords). Wanneer potentiële klanten uw het advertentie zien en erop klikken, maakt u meer inkomsten dan wanneer ze uw site zelf intypen en erheen gaan zonder eerst op een advertentie te klikken. Immers: Het doel van reclame is om mensen geïnteresseerd in het kopen van wat je verkoopt te krijgen.