Bedrijventrefpunt

Winkelbeleving is enorm belangrijk

Het creëren van een winkelbeleving wordt steeds belangrijker voor winkeliers, dit wordt steeds meer dé manier om je te onderscheiden van de concurrentie. Je wilt natuurlijk je retail statistieken en winkel performance verbeteren ten opzichte van voorheen. De combinatie van een goed onderbouwde winkelroute en een winkelbeleving is de optimale combinatie om meer bezoekers in je winkel te verkrijgen Het is een feit dat steeds meer mensen eerst online informatie proberen in te winnen voordat zij een product kopen in een fysieke winkel. Er zijn toch nog veel mensen in ons land die graag alleen aankopen willen doen in een fysieke winkel. De redenen hiervoor zijn dat zij producten willen aanraken. Als dit niet goed is of iets dergelijks vinden mensen het prettig dat ze het gelijk kunnen ruilen. Het wordt ook steeds belangrijker dat online en offline kanalen bij elkaar aansluiten, er moet één boodschap extern uit gedragen worden van een bedrijf via alle kanalen. Zo is het enorm belangrijk dat  het online kanaal voldoende informatie geeft voor producten die het bedrijf in de fysieke winkel aanbied.

Als je in de huidige economische wereld stand wilt houden is het enorm belangrijk dat er een echte ervaring wordt gecreëerd in je winkel. Het is ook enorm belangrijk dat het interne personeel goed getraind wordt en dus de kennis bezit om mee te werken aan een unieke ervaring voor een klant in de winkel. Internet hoeft dus ook helemaal niet als een gevaar gezien te worden voor fysieke winkels het kan juist deze winkels ook goed ondersteunen in het aankoopproces mits alles goed bij elkaar aansluit tenminste. Als het winkelpersoneel niet goed geschoold is kan dit klanten kosten en zorgen voor een slecht imago. Zorg er dus voor dat je zo nu en dan trainingen organiseert voor het personeel waarin de laatste trends worden bespreken en licht in deze trainingen toe hoe je effectief een consument kan helpen in zijn aankoopproces.

http://www.crumbbase.nl/